27 April 2011

LOGO / LAMBANG ATAU SIMBOL PERSATUAN

Perhatian;
Kepada semua ahli-ahli Persatuan Masyarakat Matu-Daro Di Miri.

Untuk pengetahuan semua ahli-ahli persatuan, logo, lambang atau simbol persatuan telah pernah dibuat dan dibincangkan semasa mesyuarat AJK Protem Persataun. Perkara ini telah d persetujui oleh semua ahli jawantankuasa pada mesyuarat tersebut. Logo, Lambang atau simbol adalah dibuat berdasarkan sumber-sumber alam semulajadi yang terdapat di daerah  tersebut dan merupakan sumber pendapatan seharian masyarakat Matu dan Daro. 

Walau bagaimana pun, logo, lambang atau simbol untuk persatuan tersebut kurang dipersetujui oleh pihak JPPN Cawang Miri dan Pegawai JPPN secara langsung menasihatkan supaya perkara itu dibincangkan semula. Di samping itu Pegawai tersebut menasihatkan, mana-mana logo yang melibatkan warna-warna rasmi Kerajaan Negeri Sarawak (merah, kuning dan hitam) perlulah mendapat kebenaran atau kelulusan  secara bertulis pihak Jabatan Ketua Menteri Sarawak terlebih dahulu.

Maka dengan itu logo, lambang atau simbol (Fasa 2) terpaksa di tangguh dan dikeluarkan dari dalam Perlembagaan. Walau bagaimana pun perkara tersebut boleh dibuat semula, dibincang dan di persetujui oleh AJK Persatuan serta ahli-ahlinya dalam Mesyuarat Agung Dwi Tahunan pada masa akan datang. 

(Nota: Contoh Logo, Lambang atau Simbol Persatuan yang pernah dihantar dan sebagaimana yang terkandung di dalam Perlembagaan)

No comments:

Post a Comment