25 December 2010

Susah Senang Bila Buat Perlembagaan Persatuan

Dulu....saya tertanya-tanya, susah sangatkah nak buat atau tulis 'Perlembagaan' , sampai ada yang terpaksa upah individu lain yang pakar atau lebih arif, mahupun yang banyak pengalaman baik dari segi tatacara  malah bahasa yang digunakan. Ada pula yang terpaksa libatkan 'lawyer'. Huhh...memang ada susah senangnya. Saya sendiri selalu cakap...."Bukan semudah cakap di kedai kopi ataupun semudah kita rancang itu dan ini!"....kini saya sudah tahu, malah jika ada pihak yang memerlukan tunjuk ajar sekalipun saya sanggup hulurkan tangan tapi bukanlah 100% sempurna. Setakat yang termampu.............

Cerita pasal 'Perlembagaan' Persatuan kita yang telah dihantar untur diperiksa dan dinilai oleh pihak JPPN (ROS), insyaallah....pembetulan telahpun dibuat. Dan, jika tiada apa-apa aral, kemungkinan dalam  masa 'sebulan' lagi ianya akan 'diluluskan'.....insyaallah...mudah2an. Dari kalangan kami AJK PROTEM yang sama-sama berbincang, mengkaji dan bermesyuarat dalam membuat Perlembagaan, mungkin sayalah orang yang paling gelisah dan merasa tidak sabar-sabar untuk melihat ianya diluluskan.

Sejak dari dulu lagi, memang banyak 'perkara dan aktiviti' yang terancang dalam kepala saya. Macam-macam perkara dan aktiviti yang saya nak buat. Saya nak tengok mimpi kami semua jadi kenyataan. Setelah semuanya selesai nanti, bolehlah saya goyang kaki sikit atau paling tidak pun 'konsentret pulak dengan hal-hal lain'. Dan, tak perlulah lagi saya berjaga sampai larut malam.

Buat semua rakan-rakan AJK PROTEM, terima kasihlah banyak-banyak atas kerja sama anda semua. Dan, buat Masyarakat Matu-Daro Di Miri, teruslah menyokong perjuangan kami. Kami akui sokongan anda semua adalah perangsang untuk memajukan keinginan dan apa yang kami dan kita idamkan.



No comments:

Post a Comment